søndag 23. januar 2011

Sang

De fleste mennesker i verden er nok interessert i musikk. Mange liker å høre på musikk, noen liker å lage musikk, mens andre har som hobby å skrive sangtekster. Om jeg skulle beskrevet meg selv ved hjelp av et ord, ville ordet vært "sang". Da jeg var 5 år, begynte min interesse får å synge. Jeg sang alt fra "takk for maten" sangen til RnB sangene som var "in" på den tiden.

Aldri klarte jeg å la være å synge, når musikken først hadde nådd mitt øre. Jeg sang mens jeg spiste mat, mens jeg gjorde lekser, og også når læreren stod og pratet i vei om "politikk" foran klassen. Sist men ikke minst sang jeg rett før jeg skulle legge meg. Hver natt la jeg meg i sengen min, satte musikken på full volum og satte øreproppene i ørene. Deretter stoppet jeg sangen flere ganger midt i for å få med meg de forkjellige tonene, slik at jeg kunne synge så riktig som mulig.

Denne uskyldige interessen for musikk, utviklet seg senere til noe mer eller mindre katastrofalt. Om noen kom og snakket til meg, hendte det ofte at jeg sang litt før jeg svarte. Satt jeg og jobbet med et gruppearbeid på skolen, forstyrret jeg de andre med nynningen min. Jeg klarte aldri å starte noe arbeid før jeg hadde sunget litt.

Om denne holdningen er positiv eller negativ vet jeg ikke, men dette er en del av min personlighet. Selv om jeg i dag har fått mer eller mindre kontroll over denne "syngegalskapen", er det fortsatt en del av meg som skriker "syng!" hver gang jeg hører en gitarstreng.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar